1e maand alweer om - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kevin Oud - WaarBenJij.nu 1e maand alweer om - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Kevin Oud - WaarBenJij.nu

1e maand alweer om

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Kevin

09 December 2009 | Nederland, Amsterdam

Inmiddels is de eerste maand bijna om en heb ik nog geen fuck aan dit dagboek gedaan.
Op aandringen van zekere mensen met intresse zal ik het toch maar even bijwerken.

Afgelopen weken veel rondgelopen en uitgezocht waar alles zit.

Het is hier erg mooi en over het algemeen nog steeds boven de 20 graden overdag.

Voorgaande weken niet zoveel gedaan 3 keer naar cadiz (de wat grotere stad) daar een kroegen tochtje gedaan en een beetje gezellig gedaan was wel leuk om te doen maar niet echt voor herhaling vatbaar.

er is ons ook verteld dat er hier aan het begin van de zomer en aan het einde hele grote feesten zijn (vooral in deze omgeving).
In het midden van de zomer is het hier 35graden(koud) en tot wel 50 graden in de volle zon. dan worden er alleen avond beach party's gegeven aangezien je met een uurtje compleet bent verbrand anders.

Afgelopen weekend een barbeque gehad bij Gino thuis (collega op het werk)

Het was best gezellig een man of 50 en het begon om 9 uur ze hadden speciaal voor ons amstel gehaald haha.
het volk was erg geintreseerd in ons en we werden volgedouwd met spaanse zinnen waarvan we er mischien 3 hebben onthouden.
Het was mexicaans dus uiteraard liep iedereen met een sombrero en een slinger om ze nek.
rond een uur of 12 gingen we eten en er was genoeg voor iedereen

tegen 4 uur gingen de flessen tequila open en waren ook alle vrouwen hierzo ladderzat.
om 7 uur liep het een beetje af en ben ik maar me bed in gedoken nog geen 20 minuten later volgde rory.
Toen we wakker werden was alles opgeruimd had robert (nederlander die we hier hebben leren kennen) een berg van een kater rory iets minder en ik had eigelijk nergens last van dus het was best goed gevallen die avond hahaha.

Het valt ons op dat het niveau hier veel lager ligt dan in nederland van horen en zeggen ligt het universiteits niveau hier gelijk aan het mbo niveau bij ons.

0ok wordt er hier heel veel gescholden, hoewel schelden hier anders is dan in nederland.
Heel veel zinnen bevatten een scheldwoord. al wordt het in een gesprek anders opgevat als dat je een woord zo tegen iemand zegt.

we weten hoe we gedag moeten zeggen hoe we moeten groeten en afsluiten en we hebben al wat standaard zinnetjes geleerd helaas is de taal erg moeilijk dus spreken we hoofdzakelijk engels.

Kwa eten hier .. hoofdzakelijk rijst+tomatensaus+kruiden en wat ui met een stukje vlees.
ook spaghetti pannekoeken 1x bloemkool haha soep (is hier niet zo geweldig) gebakkenbrood en nog wat ongein
overigens is het brood hier best beroerd zelfs vers is het niet zo lekker als nederlands en na 3 dagen kun je het weggooien want dan valt het uit elkaar
we moeten nog steeds wat andere dingen gaan proberen maar tot nu toe gaat et wel lekker zo
Er zijn gerust wel meer dingen die goed te eten zijn maar die hebben we nog niet gevonden :P

We willen nog een keer broeder en ragout gaan eten maja zoek eens de benodigde ingredienten in het spaans.

Ik zal nog een zooitje foto's bij voegen en dan hebben we het meeste wel weer gehad voorlopig

Bessos

Kevin